O nás     Inzerce     KontaktVěrohodné informace z byznysu již od roku 2013
Hledat
Nepřehlédněte: Slovník ekonomických pojmů
Plánovací kalendář 2024
Zkušenosti podnikatelů v ČR
Usnadní vám práci: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2024
Hlavní rubriky: Ekonomika, Podnikání, Investice, Reality, Lidé, Peníze, Technologie, Zkušenosti, Speciály

Slovník ekonomických pojmů
Praktické informace pro firmy

Nedochvilní zaměstnanci? V Česku je prý nedochvilnost normální...

Celá polovina Čechů přiznává zásadní problémy s dochvilností. Vyplývá to z průzkumu na reprezentativním vzorku populace ČR pro společnost Uber. Zajímavé přitom je, že zatímco vlastní zpoždění připouští již zmíněných 50 % populace, až 85 % Čechů paradoxně tvrdí, že musí na svůj protějšek při schůzkách pravidelně čekat – a to až 10 minut. Přijde vám to zvláštní?

Meškající se nejčastěji vymlouvají na veřejnou dopravu, dopravní problémy a komplikované parkování. Pro snadnější plánování času proto Uber spustil novinku – umožňující naplánovat si jízdy s předstihem 30 minut až 30 dní. Extra jistotu „dorazit včas“ přitom Češi nejčastěji požadují před pracovním pohovorem nebo odletem/odjezdem letadla, vlaku nebo autobusu. Překvapivě pozdní příchody Čechům tolik nevadí v případě návštěvy u lékaře nebo rande.

Mladší a vzdělanější meškají častěji

Z průzkumu společnosti Uber vyplynulo, že na přesnost si nejvíce potrpí lidé ve vyšším věku. 60 % Čechů ve věku od 54 do 65 let téměř nikdy nejezdí na schůzku pozdě a dokáže si čas dobře zorganizovat. Naproti tomu mladí ve věku 18 až 26 let bojují s pozdními příchody v celé pětině případů. Přes 11 % mladých přitom mešká i na každou druhou schůzku. V tom, jak často chodí pozdě na schůzky muži a ženy, nejsou zásadní rozdíly. Zajímavé ale je, že problémy s dochvilností mívají častěji absolventi vysokých škol, zatímco lidé s nižším vzděláním se dokáží na dohodnuté schůzky dostat včas.

Více než polovina (51 %) Čechů se v souvislosti se zpožděním vymlouvá na problémy s veřejnou dopravou, na MHD se přitom nejvíce vymlouvají Pražané (77 %) a mladí lidé do 26 let (82 %). Další výmluvy směřují na komplikace při cestě vlastním autem (38 %), na problémy s parkováním (25 %) nebo na zpoždění vinou předchozí schůzky (23 %). Nejčastější výmluvou mladých do 26 let je pak také to, že zaspali (36 %).

Jak dlouho čekat

Průzkum pro Uber potvrdil, že Češi jsou, co se týče zpoždění, velkorysí a tolerantní. Na svůj protějšek většinou počká až 85 % Čechů. Polovina dotázaných je ochotná čekat až „akademických“ 15 minut. Muži jsou přitom mnohem trpělivější a na svůj protějšek jsou ochotni čekat déle než ženy. Téměř 30 % mužů počká i déle než 15 minut, u žen je to pouhá pětina.

Více než půl hodiny je ochotných čekat jen 6 % Čechů. Tolik času ale typický opozdilec nepotřebuje. Až 45 % těch, kteří jezdí na schůzky pozdě, má nejčastěji zpoždění do 10 minut (98 % žen a 80 % mužů). Do 5 minut má zpoždění 44 % Čechů a 9 % dotázaných uvedlo, že jejich zpoždění se typicky pohybuje do 15 minut. V průměru ženy mívají menší zpoždění než muži (muži cca 7,3 minuty a ženy cca 6,2 minuty).

Pracovní pohovor a dochvilnost

Pro Čechy je největším hnacím motorem dochvilnosti pracovní pohovor, a to v téměř celé třetině případů (27 %). Významným důvodem, proč přijít včas, je i odjezd autobusu, respektive odlet letadla (15 %), obchodní schůzka (13 %), práce, resp. začátek pracovní doby (11 %), návštěva u lékaře (9 %) nebo významná životní událost (9 %).

Zdá se však, že zpoždění v soukromých záležitostech Češi až tak neřeší – pouze pro 5 % dotázaných Čechů je totiž důležité přijít včas na rande. Ještě méně vnímáme potřebu přijet včas pro své dítě do školy či družiny (4 %) nebo na kulturní akci (4 %). Pouze pro 4 % Čechů je důležité být dochvilný vždy a všude.


(17. 10. 2016 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2013-2024 OnBusiness.cz, ISSN 2336-1999 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu OnBusiness.cz a ochrana soukromí | pg(2770)